10 Ekim 2011 Pazartesi

bu sabah...


Bu sabah,
karnım ağrıyorlar eşliğinde okul yolunda giderken...
Bu havalar güzel değil dimi anne dedi büyük oğlan,
bence güzel dedim,
mesela,
güneşten gözlerimiz kamaşmıyor,terlemiyoruz,hem yağmurda şemsiyelerimizle okula gitmek güzel bence,
hem suya çok ihtiyacımız var dedim...
sen neden güzel olmadığını düşündün...
mesela;
soğuk,ıslak,karanlık dedi...
botun var,montun var,gözlerin renkleri görüyor,biliyorsun hiç etrafını göremeyenler de var dedim,
Anne bu havalar da güzelmiş dedi,onda ki bu hava değişimi hoşuma gitti...
Okul dönüşü,ayakkabılarıma takıldı gözlerim,uzun zamandır büyümüş olduğumu söylüyor onlarda yaz kış her giydiğimde küçülmemişlikleriyle...
Okula gitmeyi ne çok severdim ben,kardeşim ile el ele diye geçiverdi içimden...
Kahvaltıya misafirim var,son aylarında bir anne adayı,lohusa tacı tasarlamaya çalışıcaz kahvaltı ederken,
oğlanın üçüncü kez kırılan biberon kapağı için eczaneye uğradım,açılmamış henüz...
Fırına simit almaya girdim,
gülümsedi gülümsedim,
oğlunuzun bizde bir şeyi var dedi,adı yazıyordu sakladım,merak ettim...
Kapıya kadar gittim,rüzgarı içime doldurup geri geldiğimde,geçen haftadan okulda yaptığı uçurtmayı fırında unuttuğumuzu anlayıverdim...
iyi günler dedi,teşekkür ettim...
Uçurtmamı rüzgara karşı uçuruverirken,eczacıya selam verdim,az önce sana uğradım dedim,hadi gel birlikte açalım dükkanı dedi,koluna girdim,birlikte yürüdük...
Dükkanın kepenkleri açıldı,kapı aralandı,ne güzel eczane kokuyor dedim...
Güldü...
Ben taa küçükken yine,eczacı olmak isterdim,her eczaneye girdiğimde de söylerdim,yanımda kim varsa,eczane kapısını ben açar,eczanemize hoşgeldiniz derdim...
Gülerlerdi,gülerdim...
Uçurmamı uçurarak,simitlerimi sallayarak eve doğru ilerledim...
Herkese keyifli bir hafta dilerim...

İstanbul'da sonbahar...

6 yorum:

İlknur dedi ki...

Ne keyifli bir yazı, sabah sabah bu karanlık havada içim açıldı desem :) Ne kadar çok şükretmeliyiz, gören gözlere her türlü imkana... Teşekkür ederim unutuyor insan bazen, hatırlamak güzel..

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

ne güzel bir insansın sen :)

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

içindeki çocuğa selam ediyorum. kızıma uçurtma sözü verdi babası bu hafta.

bu hafta heryerde bu şarkıyı dinliyorum

Fosi dedi ki...

İlknur;
yorumunla benim de içim açıldı :)
teşekkür ederim.

Fosi dedi ki...

Bahar;
utandırma beni yahu :)

Fosi dedi ki...

Nilhan;
Eğlence var bu hafta yani,bizim uçurma ananede,oraya gittikçe uçuruyoruz gökyüzüne...