17 Eylül 2011 Cumartesi

Günlerimiz...

 Yıllar yıllar önce,ben küçükken daha,hani yaramazken de çokça,
canım sıkılmış işte,duvara dayamış annemin suntadan ütü masasını kaymayı akıl edivermişim...
Lakin ütü masasını bu akıl edişimle ortadan ikiye bölüvermişim...
Annem bişi demedi,güldü hatta,nerden aklına geliyor dedi,babam aldı yenisini getirdi...
Akşam annem babama tüm olan biteni anlatır,benim yanaklarım kızarır,biraz utanır,biraz sıkılır,kendi kendime sözler verir yine devam ederdim...
 Ben günde bir,iki bazen üç hatta dört kere süpürge açarım,oğlanların peşi sıra ben önde o arkada çalışıp dururuz...
En son ikincisi de yorgun düşünce bu koşturmaya,üçüncüyü de aynısından seçiverdik onun anısına...
Televizyonu yerinden oynatınca küçük oğlan onu da değiştiriverdik,kazaya mahal vermeden...
Yemek odasının vitrinindeki fincanlardan bir kaç takım kırınca minik oğlan içine giripte,dikiş dolabına dönmüş benim odama geçiş yapmıştı...
Dikişe ara verince aktivite dolabına dönüştürüverdik oğlanlarla birlikte,
parmak boyamız,pastelemiz,sulumuz,kurumuz,keçelimiz,yapıştırıcımız,kesicimiz,kartonumuz,mukavvamız doldu içi...
Hani birlikte hergün birşeyler yapalım diye kitaplar,boyamalar,hikayeler işte...
Uğraşırıyoruz hergün birlikte...
Yıllar yıllar önce,ben küçükken daha,hani yaramazken de çokça,
okulun ilk günü annemin eteğinin arkasında bir minik kız iken onca kalabalık arasında,okul çıkışı amcam gelmiş beni almaya lakin ben görmemişim...
Düşünüp geldiğim yolları evin yolunu buluvermişim...
Şaşırınca ev ahalisi siz zahmet etmeyin diyivermişim...
Bu yıl oğlan özel okullu değil,haliyle üç kişi hazırlanıp gidip geliyoruz.Bu sabah büyük oğlan anne siz zahmet etmeyin ben kendim gidip gelebilirim deyince,yüreğim ağzıma gelivermiş,eski günleri anıvermiş,annemin benimle çektiklerini anlayıvermişim...
Lakin yıllar geçmiş,hiç bir şey değişmemiş,bu oğlanlarda anneleri gibi herşeye devam eder gidermiş...

7 yorum:

kirazzade dedi ki...

Fosicim, senin yazılarını okuyunca ya tebessüm ediyorum yada gözlerim doluyor. Başka ihtimal hiç olmuyor. Neden sence?

Fosi dedi ki...

Sümeyyecim,bunu birkaç kişi daha söylemişti bana,
Nedeni olsa olsa hissiyat yoğunluğudur diyorum,belki aynı şeyleri hissetmişlikte olabilir,belki senin de ütü masasını kaydırak olarak kullanmışlığın vardır,
belki de kendine verdiğin sözler neticesinde devam ettiklerin...

nohut oda dedi ki...

yaramaz fosi ve ogulları:)) genetık dıyorsun yanı...

pembemavi dedi ki...

O kadar büyük ve güzel bir kalbin var ki... O kadar şefkat ve sabır, o kadar büyük bir kalbe sığar ancak... Allah nazarlardan korusun...

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

Yahu kime çekecek annesi bu veletler?
yalnız oğluşun o tv altındaki pozuna bittim. allah muhafaza.

içimizdeki karnaval dedi ki...

Lüzümü yoktan anladım anneye çekmiş anlaşılan.Gerçi babayı da dinlemek lazım ,çocukluk yıllarına dair...
yaratıcı anneden yaratıcı çocuklar :))
Devamı var mı ,hiç bitsin istemedim...

KelebekGibi dedi ki...

Televizyon izlemeninde böylesi :D Cok tatli yaa :)