8 Eylül 2011 Perşembe

Gelecek için biriktirmek...


Merhametsiz,sabırsız,tahammülsüz ve sinirli bir insan dahası anne olmak ne korkunç!
Yaramaz iki oğlan annesi olarak,
annem çocukluğumda onlardan çok da aşağı kalır bir yanım olmadığını söyler durur...
Hem yoklayınca kendimi,gözlerimi devirip köşelere o hallerime gülümsemiyor değilim...
Lakin her yaramazlık sonrası yakalanışlarım ah onlar, o anlar!

Merak mı desem ne desem,mesela elektronik aletlere karşı hep tamir etme isteği ile doluydum,bozulmadık radyo kalmamıştı evde,hatta babam bir müddet sonra büyüdüğümü düşünüp bir tane daha aldığında,
diğer bozukları tamir etmek için bozulmamış olanını incelemeye aldığımda o da bozuldu...
Ev duvar kağıdı yapılmaya karar verilipte tüm malzeme alındığında,kardeşimi de yanıma alıp,kapının ardına epey ağırlık yığıpta duvarları kağıt kaplama girişimimiz gayet başarılıydı.
Evimizi kendimiz boyardık,babam damla damlatmazdı,o yüzden annem de halıları kaldırmaz,koltukların üzerini örtmezdi.
Annem karpuz molası verdiğinde,damlatmadan boyama girişimimin sonu hüsran oldu!


Lakin şimdi,çok iyi oyuncak tamir ederim,su tesisatından anlarım,duvar boyarım,kağıt kaplarım,alçı sıva bile yaparım.
Bana ne yapma dendiyse yaptım,niyetim de yaramazlık yapmak yoktu hiç bir zaman,annemi üzmek,evi batırmak da yoktu niyetim de...
Ondandır ki,bütün evi,yatakları yastıkları birbirine katıp,ayağı ile ütünün kablosu ile oynarken keyifle telefonla konuşan bu oğlana kızamayışım...
Mutfaktan aşırılan gözlemelerin bu hali ile çıldırmayışım...
Yemek için aşırılana sevinmeli,yaramazlık için aşırılanlar gelecek için biriktirilmeli diyerekten,

Gelecekte,sabırlı,sakin ve yaramazlıklar karşısında gülümseyebilen babalar olmaları için,yaramazlıklarını biriktiriyorum...

12 yorum:

tosbagalar dedi ki...

Değil mi?:)) Onlar da bütün bunları yaramazlık için yapmıyorlar. Her insan yaptığı yaramazlıkları gülerek anlatır hatta her anne de...

Köpürcük dedi ki...

çok anlamlı, çok içten, tebessüm dolu okudum..

ah biz.. bazen hep büyükmüş gibi neden davranırız ki..

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

seninle kıyaslayınca kendimi ben pek bir akıllıymışım :)
Çocukların kime çektiği malum :D

gutguturuna dedi ki...

armut dibine mi düşüyor ne?????

ada ve deniz dedi ki...

çok anlamlı, ders çıkarılacak bir yazı....

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

çok hoş bir yazı olmuş:))

İkiz Annesi dedi ki...

Yok vallaha o kadar yaramaz değildim ama canım eşimin top oynama bahanesi ile avizeleri yere indirişini öğrendiğimden bu yana kızamıyorum kızlara :))
Hep gülümseyerek karşılasak keşke bu yaramazlıkları:)

yaruze... dedi ki...

Ben bol bol fırçalıyorum,ne yalan.
Küçükken çok sakin bir çocukmuşum ya ondan demekki:)

SEVGİ dedi ki...

Keşke biraz da ben b kadar sabırlı olabilsem . özendim doğrusu..

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Harika bir annesin sen :)

SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP dedi ki...

gördüğüm gerçekmiydi.. dikiş makinesinin ieyğnesini altında benzer bişey gördüm aman tanrım...

annebüyürken-Pnr dedi ki...

çook çok hoş bir yazı..bikaç yazınıza göz attım, çok güzel bi yaklaşımınız var olaylara karşı..
2 yaramazınızla mutluluğunuzun devamını dilerim:)