5 Ağustos 2011 Cuma

geleneksel makarna serüvenimiz

Bizim köyün,
bizim evin makarnası,
eskilerde kışa hazırlık olsa da,
bizim ailede klasik bir Ramazan hazırlığı...
Bana çocukluğumdan bugüne,yaşayacağım her yıla keyifli bir anı,lezzetli bir koku...
Ailecek toplaşıyoruz önce,bir hamur yoğurucu,
bir beze yapıcı,
en az iki hamur açıcı,
bir pişirici ki biz buna haşlayıcı diyoruz,
en az bir kesici ve birde ara eleman,un getirici,bez ıslatıcı,odun taşıyıcı,çay getiricilik gibi işler ona kalsada gözümüzde pek işe yarar yerde değildir :)

 

Önce çay demleyip oturuyoruz,
Sohbet,keyifli,lakin ilersi biraz hastalıklı,
birinin beli,birinin eli,birinin boynu,birinin teri derken kimde ne var herkes anlatıyor işte...

Aslında bunun tüplü bir aleti var lakin,odun ateşinde daha lezzetli olduğunu düşünüyoruz ve yaz sıcağında ocakbaşı yufka pişirmeye gönlü olmayan kişiye latifeler dizip işi bitirmesini sağlıyoruz :)


bi ön,bi arka...

sağ köşe,sol köşe...


arada çayın yanına sıcacık gözlemelerle...


sıra geliyor kesmeye,
üç yufkayı üst üste koyup sıkıca sarıp,yerleştiriyoruz yerine...


sonrası tıkır tıkır bir ses...
yazarken bile sırtım ağırdı sanki yahu :)
iki gün üstüste gece yarılarını geçen bu yılki makarna serüvenimiz de böyle işte...


Tel tel makarlanaların tarifi de bir başka sefere....

14 yorum:

içimizdeki karnaval dedi ki...

Ellerinize sağlık :))) Sırt ağrısını tahmin edebiliyorum , baya yorulmuşsun ama değmiştir mutlaka ..
Afiyet bal şeker olsun

tosbagalar dedi ki...

Her şeyin evde yapılanı gibisi yok. Ellerinize sağlık tarif bekliyoruz

betul dedi ki...

inanirmisin ta türkiyelerden getiriyorum ben sirf ramazan icin.özellikle sahurda yemelik.cidden tok tutuyorda.annemler 5kiz kardes olunca bizdede is paylasimi kolay oluyor.genelde ocak basi annemin:)

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

ben hiç böyle bir kadın olamayacağım maalesef. çok tembelim çoook

Banuca dedi ki...

Baştan itibaren az çok aşina olduğum şeyler gibi de kesme aletine gelince kaldım, değişik bir alet, bu çarşıdan alınan birşey mi yoksa kendin yap projesi mi? Ama kendi yaptığın makarnanın tadı nasıl da bir başka olur, mmmmmmhhh :) Bak bu köyde erişte bile yapan yok :( Ben mi? Ben gördüklerimi uygulamaya çalışan bir hatunum, ama yufka açmaya sıra geldi mi cık cık cık hiiiç beceremiyorum :(

halece dedi ki...

ellerinize saglıkkkk;);)bizde bir zamanlar çorba keserdik böle,minik minik olurdu;)ne çok yorulurduk,ama kışında afiyetle yerdikkk;);)

yastuf dedi ki...

Annemlerde yapti 1-2 hafta once ama biz buralarda mahrum kaliyoruz tabi:((

Fosi dedi ki...

içimizdeki karnaval;teşekkür ederim,bi hayli keyifli yapması,yemesi,
belki çocukluktan kalma olduğundan,
belki çocukluğumdan beri birlikteolduklarımla olduklarımdan,
ama seviyorum işte...

Fosi dedi ki...

tosbagalar;
öyle tabi,evde yapılanlar daha başka,daha kıymetli,daha lezzetli,
inş. en yakın zamanda ekliycem tarifi de

Fosi dedi ki...

betül,
sahiden tok tutucu bir yanı var evet,annanlere kocaman bir maşallah diyorum bir eksikde olsak ondan bizde dört kız kardeşiz :)

Fosi dedi ki...

Banu ablacım,
kesim aletinin adı havan,
istek üzerine yapılıyor memlekette,
bizde hemen hemen herkeste var,
herkes kendi oklavası ile açar,kendi havanı ile keser,
henüz ben o dereceye ulaşabilmiş değilim,geçen yıl bir bu yıl ikinci kez kendi soframa kurulup açtım :)

Fosi dedi ki...

teşekkürler halecim,o kesilen sanırım erişte,bizimkinden daha kalın olanı,
ne güzel hazırlıklarımız varmış kışa dair öncelerden...

Fosi dedi ki...

yastuf;hoşgeldin,epey uzakmışsın buralara,annenlere afiyet ola...

yastuf dedi ki...

tesekkurler.Ama ramazanin sonudan bir kac gun yakalayip sahurda yemek kismet olacak bu sene insaallah.
Sie de afiyet olsun:)