13 Temmuz 2010 Salı

bir anne,iki oğlan ve meyve püresi hikayesi...

Fosi ve minik oğlu,
bişi yemeden içmeden sadece meyve suyu içerek yaşayabilirlermiş...
Fosi minik oğlu için,babasının getirdiği kilolarca eriği nasıl uzun bir süre meyve suyu olarak kullanacağını araştırıp öğrenmiş...
Bu kolay bir işe benziyor demiş...
Kahvaltıyı hazırlamış,0ğlanları yedirmiş,evi toparlamış,oğlanları oyuncakların içersinde bırakıp,
kilolarca erikle başbaşa kalmış.
Önce teker teker hepsini yıkayıp minik saplarını koparmış,
ortadan dörde bölmüş,çekirdeklerini çıkarmış,
yoruldukça ikiye bölmüş,
sonra çekirdeklerini çıkarmaktan da vazgeçmiş,
en sonunda da oldukları gibi tencerenin içersine atmaya başlamış...
Üç büyük tencere erik pişirmiş,
bir tarafta süzüyor,
bir tarafta süzülmüş soğuyanları kavanozlara dolduruyormuş... Oğlanların öğle yemeği saati gelmiş,
Fosi çorbayı ısıtırken,büyük oğlan su iştemiş,
Fosi tam suyu verecek iken,büyük oğalan eline çarpmış her yer su içinde kalmış...
Masanın üzeri eriklerle dolu olduğu için çorba kasesini tepsiye koymuş,
tam o sırada küçük oğlanın sürdüğü araba Fosinin ayağına takılmış,
Fosi yarım kase çorbayı yere döküvermiş...
Fosi bir yandan yerleri temizlerken,büyük oğlan ona yardım etmiş,
tam yemeğe başlayacakken küçük oğlan tabağı devirmiş,
çorba masanın örtüsüne dökülmüş,bardağa çarpmış,su yere devrilmiş,
mutfaktan yanık kokusu gelmiş...
Fosi koşa koşa mutfağa gitmiş,
elinde masayı silmek için bezle dönerken ,
minik oğlanın o işi ayakları ile hallettiğini görmüş,
hemen onu alıp banyoya götürmüş,
büyük oğlan da banyoya girmek için ağlamaya başlamış,
Fosi ikisini de banyo da su ile başbaşa bırakıp, masayı temizlemeye başlamış...
İki oğlan ıslak ıslak koşa koşa içeri gelmiş...
Fosi onları banyoya götürüp yıkayıp kurulamış,tam giydirmiş ki telefon çalmış,
yatağa uzanıp iki dakika telefonla konuşmuş,ne kadar yorulduğunu hissetmiş...
Mutfaktan gelen sesler üzerine büyük oğlan annesine seslenmiş...
Mutfak kapısında fosi bakakalmış...
Küçük oğlan masanın üzerinde,kavozları devirmiş,bazı kavanozları tencerede ki süzülmüş meyvelerin içersine gömmüş,
yeni giydiği beyaz zıbını erik rengindeymiş,
meyve püreli elleri ile gözlerini kaşıyormuş...
Fosi onu tekrar banyoya yıkamaya götürmüş,giydirmiş...
Mutfağı temizlemeye başlamış...
Küçük ve büyük oğlan önce bütün oyuncakları dağıtmış,
sonra bütün ayakkabıları,
sonra bütün yedek banyo paspaslarını...
Fosi mutfağı temizler temizlemez oğlanlar tekrar acıkmış,
büyük oğlana muzlu sütünü vermiş,
küçük oğlana meyve suyunu hazırlarken,
küçük oğlan,büyük oğlanın sütünü tüm suratına sıkmış...
Fosi küçük oğlanı tekrar yıkamış,meyve suyunu içirip yatırmış...

Günün sonun da tüm evin alıp başını gitmesine rağmen,
erik püreleri daimi yerlerini almış...
Fosi bir annenin düşündükleri karşısında,
oğlanların düşündürdükleriyle kala kalmış...

19 yorum:

betül dedi ki...

vay vay gecmis olsun pek atraksiyonluymus gün desene

orangeflower dedi ki...

ahaha :D
işte benim yegenlerim!
basarılarınızın devamını diliyorum sevgili minik oglanlar ve annesi.
aysegül serisinden sonra minik oglanlar ve annesi serisi raflarda yerini alacaktır.
:):)

sümeyye dedi ki...

:)
dünya da en büyük dertleri sıkıntıları bunlar olsun annelerıne desem :)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Cok heyecanliydi!

kedicibasi dedi ki...

Ne yorucu bir gün:)ben okurken çok eğlendim ama siz o anları yaşarken pek eğlenmemişsinizdir:))

ONLARUYURKEN dedi ki...

allahım bu ne ,gülme krizi geçirerek okuduk kızımla yazınızı

hiç yabancı gelmedi bu ortam
sevgilerle allah kolaylık versin

Tiryaki dedi ki...

aman Allahım! :))

Adsız dedi ki...

gülü'üm ya ben okurken yoruldum inan:)))büyük geçmiş olsun sana ne diyeyim.bana beni hatırlattın yani..ah ahhhh!!!!!
yersofrası-özlem

Odil Sezen Metin dedi ki...

:) Ben okurken yoruldum, yaşayan sen ne haldeydin acaba? Küçük afacanlar iş başında:))

sine'mden dedi ki...

yoruldum valla okurken fosi...kaç kere yıkandı oğlan öyle yaa :)

Antigone dedi ki...

Antigone'nin de dudağı uçuklamış, resmen gözü korkmuş bu okudukları karşısında!!!

ada ve deniz dedi ki...

kabus gibi bir gün olmuş resmen. kolaylıklar sana

celebi74 dedi ki...

ayy macera filmi gibi :))

cocuklarimicin dedi ki...

:)Allah kolaylık versin.Benim 2 çocuğumlada annem böyle uğraşmıştı canım.Ben çalışıyordum.Gerçkten zor
anne olmak.anane olmak daha zor.

nasibim dedi ki...

canım ben tuna bayıldım hikayene ve cok güldümmmm

Canfeza dedi ki...

Bende böyle mi olacağım ?

Adsız dedi ki...

I would like to exchange links with your site www.blogger.com
Is this possible?

minihobi dedi ki...

inanmıyorummm bundan sonra izliyorum bu bloğu

ben herhalde o erik posalarının içine oturup yarım saat ağlardım önce

enerji ve sabrınıza hayran kaldım

yenigelinceyizi dedi ki...

inanın ben okurken bunaldım yahu hakketen bu kadarmı olur diyede kendimi alamadım 2 aylık anne adayı olan ben.bende bunları yaşıcakmıyım:(((
sizi tebrik eder sabırlar dilerim ama ben naparım bilmem