21 Ocak 2010 Perşembe

Bir anne,bir çocuk

Sürekli bir değişiklik arar olduk son zamanlar,
çok kısa sürede sıkılır olduk son zamanlar,
küçük oğlan,
diş çıkarma sıkıntıları yaşıyorken,
büyük oğlan,
kurduğu cümlelerle büyüdüğünü iyice farkettiriyor!
Ben ise,
bir kerede doğru bir altyapıyla çocukları eğitebilme ve mutlu büyütebilme çabaları içersindeyken,kendime de vakit ayırmaya çalışıyorum.
Biliyorum,hayat kısa,ve insan en çok çocukken mutlu,
ve ben çocuklarımla çocuk olmaya çalışıyorum,
anneleri olduğumu bilerek,bilmelerini sağlayarak,
çünkü:
benim onlarla çocuk olmaya,
onlarınsa daha çok anneye ihtiyaçları var biliyorum.
Son okuduğum kitap diye bir şey yok aslında benim için,
çocukların eğitimi için olan kitapları ihtiyaçlarım doğrultusunda tekrar tekrar karıştırıyorum.
ama şu sıralar en çok yardım aldığım kitap
Çocuklara Söz Geçirme Sanatı
Ali Çankırılı
Zafer Yayınları

Biz iki büyük çocuk,üçüncü küçük çocuğu uykuya yatırıp,
beraberce geçtik odaya,
kumaşların olduğu dolaptan seçtin renklerimizi,
kutudan uygun renkli ipliklerimizi aldık sonra,
bir makas,bir mezure ve sabunla çizdik önce,
sonra kestik,
ve diktik tüm parçaları,
sevgi,istek ve emekle bir araya geldi iki çocuk,bir anne,bir oğul,
başladık oynamaya,


deniz fenerinin işareti ile başladı yarışımız,
kurallara uyarak ilerledik yolumuzda,
hiç hırs yapmadık,hiç çarpmadık birbirimize öne geçmek için...
selam verdik birbirimize,hiç sessiz gözlerimizle...

yolun sonunda bir polis amca tebrik etmiş bizi,birde teşkür etmiş dimi annesi!
Yol bitmiş,uyku saati gelmiş, yolumuz ikiye katlanmış önce,
sonra bir sağ birde sol taraf getirilmiş üst üste,
çırt çırtlanıp kapatılmış...
iki çocuktan birinin artık anne olma zamanı gelmiş,
çocuk annesini öpmüş oyuncağı için,
anne de teşekkür etmiş jill'e bu fikri için.

6 yorum:

yaseminkale dedi ki...

canım arkadaşım :)). beni benden aldın yine çok çok başarılı bi çalışma olmuş
ellerine yüreğine sağlık

ada ve deniz dedi ki...

yaptığının güzelliği su götürmez de ya kalemin. Ne güzel anlatmışsın çocuklarla geçen (geçmesi gereken) zamanı

Odil Sezen Metin dedi ki...

Bu nasıl güzel bir yazı yahu.. Ayrıca Bayıldım ana-oğul oynamanıza, oyun pistinize..
Sevgiler..
Odil Sezen'in Annesi Fatma.

fatoş kılıç dedi ki...

ya ayşegülüm bu ne böyle yok bir tane daha senden yaptıkların başka güzel yazdıklarına diyecek harf kelime cümle bulamıyorum sen gerçekten başkasın çünkü sen benim bir tanecik yeğenimsim kızımsım senide yaru kuşlarıda çok seviyorum benim kuzucuklarım mevlam nazarlardan korusun hepinizi.

inci duru dedi ki...

Canım benim süper olmuş... eline ve yüreğine sağlık. başarılar :)

Ayşe dedi ki...

Harikasın! kendimden geçtim okurken..tek tek okuyorum tüm yazılarını ve bakıyorum her bır fotoğrafa ilgiyle...

Ellerine emeğine sağlık...