20 Ocak 2011 Perşembe

bir anne bir oğlan...


 Bu hikaye,iki yıl öncesinden...
Bir çocuğun düşüncelerinin şekilleşini anlatıyor,
Biraz sabretmeyi,biraz dinlemeyi,beklentisiz ve sevgi ile desteklemeyi içeriyor.

Büyük oğlan çok konuşkan,çok yönlü,çok düşünceli,hayal dolu bir insan yavrusu...
Her çocuk gibi...
Çok konuşuyorlar değil mi,çok işimiz var,zaten herşeyi onlar için yapıyoruz!
Kim koşturuyor bizi,kim bu kontrolsüz güç,kim almış ipleri eline?

Birgün gemici olmak istiyorum ben dedi,güldük,
Yok yahu ona kadar neler var,doktorluk,mühendislik,...
Ertesi gün ben gemi olmak istiyorum dedi,güldük...

Okulla itfaiye gezisine katıldı,ben yangıncı olucam dedi,hemen düzelttik!
Karateci olucam dedi,engelledik!
Toplumsal olarak baktığımızda bu böyledir değilmi?
Küçüklüklerine bakmaz,her yanlışlarını düzeltiveririz,büyük beklentilere gireriz,ısrarcı oluruz!
Peki ne yaparız,ne yıkarız?

Küçükbir insan yavrusu,
ne olmak istediğini arayan,her bulduğunda bir engel koyulan...
Ben ne olucam diye geldiğinde yanıma,
Salon misafir dolu,elimde bir tepsi,mufaktaydım.

İnsan hakkını veremeyeceği işe kalkışmamalı,ama deneyimsiz de tecrübe sahibi olunamıyor ki!

Şimdi Anneyim ben,süperliklerden,turboluklardan kendini soyutlamaya çalışan...
Minik yavrunun içindeki arayışa cevap bulup temel atan!
Oturup konuştuk anlayacağı dilden,tek taraflı yalın...
Çocuk olacaksın dedim,herşey sırayla...
Ve çocuklar ne yaparsa onları yapacaksın,hoşuna giden yapılabilecek ne varsa...
Büyüdüğünde de kendini dinleyeceksin,o söyleyecek sana...

Oğlum dün yanıma geldi,
Ne olacağımı biliyorum da,
ben senin çocuğun kalmak istiyorum dedi.

Etraftan sıyrılın,gerekiyorsa koruyun ama sizde boğmayın,
sabredin,dinleyin,ertelemeyin,engellemeyin,sadece sevin,ilgilenin...
Anneliğin hakkını verin,siz ne olduğunuzu bilin Ona da öğretin...
Ama önce sadece dinleyin,içinizdeki seside ihmal etmeyin!

8 yorum:

Küçük Mucizem dedi ki...

varsın yangıncı olsun, gemi olsun ne olursa olsun ama insan olsun en hayırlısından ve mutlu olsun yaptığı işten.

Fosi dedi ki...

Aynen öyle küçük mucizem;
En hayırlısından,mutlu olmayı bilen,gününü yaşayan bir insan!

İkiz Annesi dedi ki...

Ne güzel bir kelimedir o "Ben senin çocuğun olmak istiyorum"
İnşallah ileride mutlu olabileceği bir işi olur.Hem size hem de ileride kendi ailesine ve çocuklarına hayırlı bir insan olur.Bütün evlatlarımızı Allah iyilerle karşılaştırır inşallah.

orgucuoyuncakcınine dedi ki...

FOSİCİĞİM NE GÜZEL DEMİŞ OĞULCUĞUN,İNŞALLAH HEP MUTLU HEP ÇOCUK OLUR BÜYÜMEK ÇOK ZOR İŞ.O BÜYÜRKEN GÖRECEK YENİDEN VE GERÇEKTEN YAŞAYACAKSIN.İNSAN KENDİ BÜYÜDÜĞÜNÜ ANLIYAMIYOR.

zeze dedi ki...

gözlerine bakarak kulak vererek dinleyen bir annesi olan çocuk. şanslı çocuk..içindeki çocukla büyür ve yaşar inşallah..

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

canım benim onlar hep çocuklarımız biz hep aileleri kalalım sağlıkla ağız tadıyla inş.
mutlu olsunlar gerisi kolay
sevgiler

sirâr dedi ki...

Fosicim maşallah sana. Yaptıkların gerçekten mükemmel. Bu nasıl bir yetenek böyle. Ve çocuklar, biz baskılamasak, serpilip gelişecekler, alabildiğine özgür. Ama bizler esiriz, ne gelir elden?

rabiasultanipek dedi ki...

çok cici olmuş elinize sağlık,