22 Nisan 2010 Perşembe

anılar,hayaller ve ben

Ben bugün yaramaz bir anneyim,
çocuklarım gibiyim sadece,
ben bugün yaramaz bir çocuğum sadece...
Alt tarafı doktotker isteyen oğluma puding pişirip dibini yaladım,
pide alıp yedim iki tane,
Tuvalet kağıdını parçalayan o minik elden hiç almadım ,
seyrettim sadece gözlerindeki mutluluğu.
Büyük oğlana hiç engel olmadım yerinden çıkarılan koltuk minderleri için,
kayıplar çıktı altından.
Bugün sırıtıp duruyorum keyiften,
bugün ellemedim hiç bir şeye,
dün yeterince toparlamamışmıydım zaten,
bugün balık bile benim gibi,
köpüklerle kıpraşıp duruyor,
bugün elimden hiç bir şeyin gelmediği gün,
bugün sadece elimden geleni yaptığım gün,
bugün üzülmenin hiç bir işe yaramadığını bildiğim bir gün,
bugün ben bunu niye daha önce düşünmemiştim ki diye düşünüp,
işte bugün düşündüm ya dediğim gün...
ilk oğlum çok geç doğdu benim,
ikincisi erken,
ilki acı vericiydi,
ikincisi keyifli,
ilki geç yürüdü,
ikinci erken,
bense ilkin de anneliği öğrendim,
ikincisin de çocuk olmayı,
herşey ne farklı birbirinden...

Ama güzel anılar kaldı hep gerilerden...
minik parmaklardan emen bir kare,
bir çift bezelye...
Ve bir gün
hani Anne Olmak diye yazdığım gün,
bir anne görmüş hayalimi,
o da anlatınca hayalini,
geriden kalan güzel anılarla birleşince hayaller,
minik Eren bebek için yaptığım kapı süsü çıktı ortaya,
çok düşündüm,
çok çizdim,
ekledim,çıkarttım,kestim,vazgeçtim,
her şeye yeniden başladım,kendimi dinledim,
içimdeki biriktirdiklerimi gözden geçirdim,
iki minikte eşlik edince bu ilk kapı süsü çalışmama geç bitti.
Şimdi hastane odasın da,
minik oğlunun biraz daha büyümesini bekleyen bir annenin elinde,
Bir anneden çok şey var onda,
ve şimdi yeni bir annenin anılarına da eşlik edecek olması,
bu sancılı ilkin devamın da keyif veriyor bana,
çok iyi hissettiriyor...
Ve ben,
bazen anne,
bazen minik bir kız,
bazense yaramaz bir çocuk olarak
güzel anılar biriktirmeye devam ediyorum.

15 yorum:

orgucuoyuncakcınine dedi ki...

BEN DE YARAMAZ BİR ANNE VEDE ŞİMDİ YARAMAZ BİR NİNEYİM.FOSİCİĞİM MUTLULUKLA OKUDUM YAZINI.İYİ BİR ANNE OLDUĞUNA EMİNİM.MUTLU ÇOCUKLAR MUTLU ANNEYLE OLUYOR.TADINI ÇIKAR.ÇABUCAK BÜYÜYORLAR SONRA NİNE OLMAYIBEKLEYECEKSİN.SÜSÜN ÇOK GÜZEL

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Hoş bir müziğin eşliğinde şiir tadında okudum yazını. Hem gözüme, hem kulağıma hem yüreğime işliyor bu blog. Gönülden tebrik ediyorum.

Her dönem her yaşanan ayrı güzel...Hızlı yada yavaş...

Yelda dedi ki...

Nekadar güzel yazmışsın
büyükbir zevkle okudum
Çocuk ruhun hiç büyümesin
Ellerine sağlık canım
Sevgiler

celebi74 dedi ki...

canımmm süperrr anlatım.. yine harika bir çalışmaaaa... !!!

New York'tan dedi ki...

Ben de zevkle okudum :) aa bak beni anlatmıs dedim :)
Kapı susu cok cici olmus ellerine saglık .

Bahar YORGUN dedi ki...

insan bazen anlamsız ve anlatılmaz derece keyifli;
Bazen aynı şekilde anlamlı ya da anlamsızca hüzünlü olabiliyor....
Değiştiremeyeceğim şeyler için üzülmekten yorulan biriyim ben...
Yok yok sen bu yorumu yayınlama.
Ben sadece anlamsız ve gereksizce üzüldüğüm bir günde;
senin keyifli olmanın ve yazdığın bu güzel yazının olumlu etkisindeyim
o kadar..

GÖNÜL dedi ki...

sevgili fosinin hayalleri duygularını ne kadar güzel anlatmışsın bu cocuk ruhun hep daim olsun.kapı süsü çok güzel bir çalışma olmuş
Sevgiler....

tuğba dedi ki...

o kadar yorgun, üzgün, ve çaresiz bi anımdayken okudum'ki ,hayatımdaki bu güzel duyguları taşıyo olduğumu bile unutturcak kadar, çaresiz kaldığım bi dönemdeyim...
dua bekliyorum yorumumu okuyanlardan...

Fosi dedi ki...

tuba,
mutluluk kadar mutsuzluk ta önemli değil mi hayatımızda,
birazcık ama miniminnacık,
işe yaramaz mutsuzluk,sadece üzer seni,keyfini kaçırır,sinirlendirir,yalnız hissettirir,
mutluluk ise tam tersidir,
bir düşün ki,hiç bir şey tek yönlü değil,
bir çiçek bile,
güzel kokar,
güzel görünür,
biz ki insanız...
Ama çaresiz hiç değiliz,
hiç bir şey elimizde değil aslında,
sadece önümüze gelene yön veririz,
Bazen yolun da gitmez bir şeyler,
bilki tek bağlanman ve en çok sevmen gereken tektir,
ve O asla yalnız bırakmaz,çareler,ümitler,bugün ,yarın Onun dur...
Dua et önce,
sonra düşün ki hiç bir şey çözülmeyecek üzüntünle,
sadece farkedebilecek olduğun mutlulukları farkettirmeyecek.
Sen önce kendin için mutlu ol,
sonra gelsin başkaları,
hastaysan geçer,
yalnışsa özür dilersin geçer,
önce kendini düşün,
önce kendini mutlu et
hava çok güzel bugün,
güneş pırıl pırıl,
hadi git en sevdiğin nevresimi geçir yatağına,
git bir çiçek al sula,
en sevdiğin yemeği yap,hatta hiç cesaret edemediğine kalkış,
bak senin elinde yön vermek,
dağıt hüznünü,
hiç girme içine,girdikçe daha da saplanırsın,
hiç olmadı,
hadi gel,
iki kahve içeriz,
sen söyle ben dinlerim,
sonra unutup gideriz,
unutma ki,
mutluluk ne gökten yağar ne de yerden biter,
o senin içindedir...

BanuBebek dedi ki...

SEVGİLİ FOSİ, O ZAMAN BU HARİKA YAZININ ÜZERİNE NE DİYORUZ, TEKRAR TEKRAR İZLEDİĞİM İÇİMİ ÇOŞTURAN O REKLAMDAKİ GİBİ.. "ÇOK YAŞA SEN ANNE! ÇOK YAŞA SEN! HAYATIN ANLAMISIN!"

Yeşim dedi ki...

Canım çok güzel bir yazıydı. İçim titredi :) Yüreğine sağlık. Eren bebeğe hoşgeldin diyorum. Annesinin kollarında mutluluk ve güvenle büyüsün :)

sevim dedi ki...

m ne kadarda güzel olmuş bu kapı böyle emeklerine sağlık eren bebeğede sağlıklar diliyorum çok şanslı bir bebekmiş erencik
canım senin böyle keyifli yazılarına bayılıyorum

tuğba dedi ki...

canımm okadar duygulandımki okurken,

ilk defa yazıştığım henüz tanışmadığım biri beni yazdıklarıyla ferahlatmaya çalışmış gerçekten çok teşekkür ederim.
kalbi sevgi dolu insanlar olsun hep etrafımda ne güzel:)

keşke tutunabilicek ihtimallerim olsa onlar bile ayağa kaldırmaya yetipte artıcak ufacık bir ışık görsem dirilicem sanki:(

mutluluğumu içime hapsettim,kendim için mutlu olamam artık,
halbuki en sevdiğim işlerle meşgulken, ilkbaharın neşesi beni cıvıl cıvıl yapmışken, kış kabusundan sıyrıldım içimde huzur var derken...

başımı kaşıyacak vaktim yoktu, gece yatağıma gidemeden uyuyup kalırdım, şimdi uyumak için o yorgunluklar bile yetmiyo...

mutluluğumun altında eziliyorum, bu defa kendimden önce düşünmem gereken var, kurtarmam gereken var, eğerki olurda kurtaramazsam ömrüm boyunca vijdanım beni yiyip bitiricek..
bi çözümü olmalı ama ne?

bu defa böyle oldu inş. herşey yoluna girer güzel günleride paylaşırız..
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ben seni neden böyle geç buldum. Harikasın. Yaptıkların, diktiklerin, yazdıkların...
Benim de bir kızım var, diğeri de yolda. Artık takipteyim seni :))

mutludesign.blogspot.com dedi ki...

Yazdıklarınızda , yaptıklarınızda çok güzel..Ellerinize ve yüreğinize sağlık..Bende yeni katıldım aranıza..bloguma beklerim sizleride..Mutluluklarla dolu güzel günler dilerim..