25 Mart 2010 Perşembe

Fosinin mutfak önlüğü hikayesi

Fosi evlendiğinde yemek yapmayı bilmiyormuş,
yardımcı olsun diye yanında getirdiği kitap daha çok kafasını karıştırıyormuş,
soğan nasıl jülyen kesilir,tavuk nasıl kuş başı doğranır düşünüp duruyormuş...
pilav hep kuru ,mercimek çok katı oluyormuş,
kek içine çöküyormuş...
öğleyin başladığı yemeği,akşama ancak yetiştirebiliyormuş...
Denemiş,denemiş,denemiş,piyazla,jülyen arasındaki farkı öğrenmiş,
mutfakta kural yokmuş bunu farketmiş...
neyi nasıl seviyorsan öyle yapılcak tek yermiş mutfak,
en çabuk dağılan yermiş,
kek çırpılırken sıçratılan bir yermiş,
çorba taşarmış,kahve kokarmış...
Fosi gitgide sevmiş mutfağı,
yemekleri daha çabuk hazırlar olmuş,
yaptığı yemekleri mmmleziz blogunda paylaşmaya başlamış...
Yemek yapmayı çok sevmiş Fosi,
ama en sevdiği şey dikiş dikmekmiş,
düğmeler,kumaşlar,kurdelalar,fırfırlarmış...
bir sürü düğmesi varmış,rengarenk kumaşları...
Fosi,
dokunurmuş onlara usulca,gizli gizli sarıldığı da olurmuş çokça...
düğmelerinin olduğu kavanozu eline alır sallar,severmiş göz ucuyla...
Fosi çocukları bile olan bir çocukmuş aslında...
Ama ne yapsınmış,o mutlu ediyormuş O'nu...
Bütünden çok detaylara bakarmış Fosi,
minicik bir kalp,
sevimli bir kuş,
pembe bir balon,
mumlu bir kekmiş kumaş üstünde kalbini çarptıran...
Fosi birbirine uyumlu renklerde ki kumaşları seçmiş,
bir şekil çizmiş,
makasla kesmiş,iğneye rengarenk iplerini sırayla geçirip dikmiş,
kocaman bir cup kek işlemiş önlüğün ortasına,
içini doldurmuş,
kalbini çarptıran kek dolu kumaştan bir de şapka yapmış...
Fosi kendini çok mutlu hissetmiş,
en sevdiği kumaşları artık en sevdiği yemekleri yaparken üzerindeymiş...

Bir tanecik te pasajına eklemiş.

20 yorum:

celebi74 dedi ki...

canım benim güzel anlatımınla seri bir şekilde okudum yazını.. önlüğünün hikayeside kendide çok güzell.. sevgiler.. hayırlı satışlar...

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Görsel zenginliğe bir de edebi zenginlik eklenince tadıntan yenmez bir sunum çıkmış ortaya. Diline bayıldım. Harikasın :)

sevim dedi ki...

canım ne güzelde yazmışsın herzmanki gibi
önlükle kepte harika olmuş emeklerine sğlık canım bol bol satışlı günlere inş

cicibebe dedi ki...

ellerine sağlık :) yazı, anlatım, önlük, şapka tek kelime ile enfes!

@ - hatice dedi ki...

ne güzel anlatmışsın duygularını çook beyendim ellerine sağlık...

inci duru dedi ki...

Süpersinn canımm!... Ellerine sağlık... Bol satışlar :))

neduk dedi ki...

Çok tatlı.Hem yazı, hem resimler.Sevgiler.

Bahar YORGUN dedi ki...

Ne güzel yazıyorsun,
Ne güzel dikiyorsun,
Ne güzel bir anne,
Ne güzel bir arkadaşsın...
Ellerine sağlık canım

çatı katı dedi ki...

fosi ne güzel şeyler yapmış yine böyle :) bi de birini çok mutlu etmiş bugün sesini duyurarak :)

Odil Sezen Metin dedi ki...

Çok cici olmuş canım, ellerine sağlık..Yemek bloguna da bakıyım öğrenmiş mi Fosi yemek yapmayı;)

Odil Sezen Metin dedi ki...

Yemek blogunda harika canım..Biliyosun sen yemek işini..Ellerine sağlık..

nohut oda dedi ki...

çok güzel bir önlük olmuş ama bu..

DenDenAk dedi ki...

Anlatımda önlükde çok güzel

banuca dedi ki...

Fosi pek te becerikliymiş, çok ta güzel anlatır, çok cici şeyler dikermiş :))

Sibel'in hobi dünyası . . . . . . dedi ki...

Hikayeni çok güzel anlatmışsın canım :) Ben de burdayım artık, seni takipdeyim :) Önlüğün de ayrıca güzel olmuş ellerine sağlık fosicim...

ebru özen dedi ki...

sevgili fosi, bayıldım yine yaptıklarına... pastalı kumaşını da çok beğendim, nerden buldun lütfen bana da söyle.
seni izliyorum bundan böyle...:o)
sevgiyle,

Şeyma Gülseren Durmaz dedi ki...

Bu harikaaa! Blogunuzu bugün keşfettim de ne kadar gecikmişim tam adamımı buldum yaa :) :) Hayalgücü-yetenek-malzeme hepsi bi'arada sizde var bence:) Yaptıklarınızı görünce hayran kaldımm...

Fosi dedi ki...

yorumlarınız,çok cici,
çok mutku oldum,hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim,
yazı yazmak kadar beceremiyorum yorumlara geri dönmeyi,
ama içimde,sımsacak bir yerde,kalbimde biriktiriyorum...
gerçekten çok içten buldum.

Fosi dedi ki...

sevgili ebru özen,
teşekkür ederim,
pastalı kumaş ve bazı kullandığım kumaşlar,
ingiltereden ithal,
bulunduğum muhitteki bir dükkandan satın alıyorum,
kumaşların site linkini ekliyorum,
http://www.makoweruk.com/

umarım daha da yardımcı olabilirim
sevgilerimle

uzmanamator dedi ki...

Çok güzel şeyler yapmışsınız süper sonuçlar çıkarmışsınız ellerinize sağlık tebrik ediyorum sizi :)