18 Şubat 2011 Cuma

sadece 'SEVELİM'


Yaşayarak öğretmek,sanırım adı bu olmalı...
Geçen hafta iki kere
bir annenin çocuklarına kızıp daha da ileriye gitmesine şahit olduk büyük oğlanla beraber,
Biri henüz iki yaşında annesinin elinden sıyrılıp yola doğru koşan bir miniğin olası bir kazadan kılpayı kurtulmasına karşılık annesi tarafından dövülmekle...

Bir diğeri isteği oyuncağın alınmamsına karşılık babası tarafından hakaret edilip annesi tarafından herkesin ortasında dövülerek yaptıklarının karşılığında ebeveynlerinin bamabaşka bir yüzünü gördüler!
Oysa daha miniciktiler,
herkes yabancıyken etraflarında,
en tanıdık anne ve babaları yapayalnız bırakmış,utandırmış dahası acıtmıştı da canlarını...

Bu hafta büyük oğlan sonu aynı olan sorularsormaya başladı bana,
anne tuvaletimi altıma yapsam bana kızarmısın,
tam hazırlanıp dışarı çıkmıştık ki,anne tuvaletim geldi bana kızacak mısın,
anne kardeşim oyuncağı attı ona kızacak mısın, gibi...
Dün minik oğlan salona ağlayıp girdiğinde,peşine de ben ne oldu diyerekten girince,
Büyük oğlan anne kardeşimi dövdün mü diyice soruların nedeni şekillendi bende...
Ne kadar etkilenmiş,gördüklerinden...
O'na onu çok sevdiğimi,kardeşini ve babasını da,birbirimizi çok sevmenin beni çok mutlu ettiğini ve mutlu insanların kızmadıklarını anlattım.Dün bu konuşmamızdan sonra bu sorulardan hiç sormadığı gibi
bu sabah,
Anne bizi çok seviyorum ve bu beni çok mutlu ediyor dedi...
Bu benim de bir korkumu alt etti.
Etrafta yaşananlardan etkilenselerde yaşantımızla olumsuzlukları aşacağımıza dair inancım var şimdi...
Yaşantımızdan öğrendikleriyle bize yeni şeyler öğreten minikleri sadece 'sevelim'...




1 yorum:

ÖRGÜÇANTAM dedi ki...

evet sihirli bir kelime bu sadece
SEVELİM
ve sımsıcak kucaklayalım
davranışlar bulaşıcı hastalıklar gibidir.
hangisini yayarsanız o bulaşır.