16 Mayıs 2012 Çarşamba

yıllar yıllar önce bir gün...



Annemlerin bilgisayarında yıllar öncemi buldum :)

Annemin bana aldığı kocaman bebeğimi süsler,giydirir oynardım,bir gün kulağını deldirmek istedim...
Küpesi eksik kalmasındı..

Yan odadaki halamdan,bebeğimin kulağını delmesini istedim,dikiş iğnesi ile delip,küpe niyetine bir boncuk dikiverdi,alıp tekrar salona gittiğimde ne kadar güzelleştiğini düşündüm.


Tekrar halamın yanına gidip,benim kulaklarımı da delmesini istedim.
Acısına,ağrısına küçücük yaşımda razı olup,delmesine razı ettim.
Hiç ağlamadığımı hatırlıyorum!
Ve ertesi gün annemin elinde elim kuyumcudan küpe seçmeye gittiğimizi...
Seke seke ilerlediğimi...

18 yorum:

oytunla hayat dedi ki...

benimde kulaklarım yorgan iğnesiyle delinmiştir. Hala şaşırırım nasıl dayandım ben diye.
Beni eskilere götürdün, teşekkür ederim :)

ebygale dedi ki...

ne sevimli bir çocukmuşsun, oyuncaklarıyla mutlu, bizim çocukluk yıllarımızda daha mı güzeldi çocuk olmak acaba, teknolojinin az olduğu, aileyle, akrabalarla, komşularla daha fazla zaman geçirilen yıllarda..

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

Benim de halam götürmüş kulaklarımı deldirmeye. VE iğneyle ... şimdi yazınca bile içim bir hoş oluyor. Kızımı ben götüremedim deldirmeye. anneme havale ettim. yoksa dayanamazdım.
eski fotolar bambaşka oluyor

ada ve deniz dedi ki...

Evet ya eskiden bazı kadınlar deliverirdi bildiğimiz iğneyle kulaklarımızı. Şimdi desek çocuklarımız yüzlerini buruşturur sanırım...

hayal ignesi dedi ki...

ne kadar mutlu bir cocuk :) çok sevimli..

nohut oda dedi ki...

aynı güzel gülüş masallah..

Şenay- Doğam dedi ki...

Ben kulaklarımın nasıl delindiğini hatırlamıyorum , senin yazınla bunu anneme sormam gerektiğini hatırladım :)

Sevgi dedi ki...

:)) ne güzel bir anı yakalamışsın geçmişten..
bizim kızın kulakları hala delinmedi.. iki küpemiz öylece duruyor kutusunda.. artık vakti geldi galiba..

Fosi dedi ki...

oytunla hayat;
yorgan iğnesi ha!
sen kıdemlisin demek :)
ben bu yazımdan önce bir tek benim kulağım iğne ile delinmiştir sanıyordum lakin öyle değilmiş...
Eskileri severim,rica ederim :)

Fosi dedi ki...

ebygale;
teşekkür ederim :)
insani yakınlıklar azaldı günümüzde...
Ya kimsenin vakti yok...
Ya ilgiden ya ilgisizlikten boğuluyor çocuklar...
Ya çekirdek aile içinde yalnız büyüyoruz artık...
Kalbim karmakarışık oluverdi,kalabalık kahvaltılarımız,hafta
sonlarımız aklıma geliverdi birden!

Fosi dedi ki...

Nilhan;
:)
Eskiler başka hakikaten,
kulak deldirmek bir yana ben de sünnet hususunda annemin arkasına saklandım!
İyi ki iyi ki varlar...

Fosi dedi ki...

ada ve deniz;
Sahi eskiden herkesin kulağı iğne ile mi deliniyordu?
Neyse ki şimdi seçtiğin küpe ile tak diye delinebiliyor kulaklar,ben önce deldirmiş,sonra küpeyi seçmiştim :)

Fosi dedi ki...

hayal iğnesi;
o çocuk hala daha mutlu elhamdülillah :)
teşekkür ederim.

Fosi dedi ki...

nohut oda;
özledim...
Aramak istedim,telefonumu değiştirdiğim için numaranı göremedim...
Ah bir de teşekkür ederim.

Fosi dedi ki...

Şenay;
ben de merak ettim :)

Fosi dedi ki...

Sevgi;
Küpeler ikilenmiş üstelik,deldir ve resimle,gelecek için bir anı kalır gerilerde...

Mocha Daily dedi ki...

:)benim de tahta beşiğim vardı ne severdim:)

Genelde bebeklerimin kulağına ucu toplu iğnelerden takardım küpe niyetine ama canım pek tatlıydı benim:)

bu arada blogumda küçük bir çekilişim var bakmak istersen beklerim

sevgiler

Mocha Daily dedi ki...

:)benim de tahta beşiğim vardı ne severdim:)

Genelde bebeklerimin kulağına ucu toplu iğnelerden takardım küpe niyetine ama canım pek tatlıydı benim:)

bu arada blogumda küçük bir çekilişim var bakmak istersen beklerim

sevgiler