12 Kasım 2009 Perşembe

resimlerle çerçeve yapımı

mutfakta dolabın üstündeki duvardan bir kare...
biz taşındık taşınıcaz bir halde herşey yeni eve uysun diye,çok gerekli olmayan şeyler almamaya başladık:)
bunlarda benim fotoğrafları duvarda görebilme isteğimi gidermek adına,yaptıklarımdan.
sandığımdan çok da güzel durdular üstelik,
ben sade olmalarından yanaydım ama oğluşum kitaptaki çıkartmaları eklemek için çok ısrar edince,onlarıda yapıştırdık,sade,çıkartmalı,yapıştırmalı,siz nasıl isterseniz yapın,
baktıkça ben yaptım deyin,neşelenin...1.işlem:
malzemeleri hazırlamak,
herhangi bir karton,
maket bıçağı,makas,kalem,çift taraflı bant,yapışkanlı folyo ve fotograf

2.işlem:kartonu yayın ve fotografı ortalayıp etrafını çizin,3.işlem: maket bıçağı kullanarak,çizilen orta kısmı kesin.

kenar fazlalıklarınıda ayarlayarak bu şekle getirin.

4.işlem: yapışkanlı kağıdı karton çerçeveden 2-3cm.fazlalık bırakarak ölçün ve kesin.
5.işlem: yapışkanlı folyonun koruyucu kağıdını çıkarıp,gergin bir şekilde karton çerçeveyi yapıştırın.

köşeleri resimdeki gibi hazırlayıp,kenar payları yapıştırın.

bunlar oğlumun harfleri,bazılarının arkası kırıktı,onları ayıkladım.
çünkü,

benim folyo önceki kullanımlarımdan biraz fazla kırış kırış kalmış,yapıştırırken potluk oluştu.

onların üzerine bu harfleri yapıştırmak birden aklıma geliverdi.

silikon tabancasıyla harfleri gelişigüzel sabitledim.

7.işlem:karton çerçeveyi ters çevirip,fotoğrafı koydum ve * şeklinde çift taraflı bant kullanarak yapıştırdım.

kenarlarınada yapışkanlı bant yapıştırdım,böylelikle duvara bantla yapıştırmış oldum,
buda bitmiş hali,keyifli bir çalışma oldu...

13 yorum:

fatma dedi ki...

çok güzel olmuş ben zaten ogullarınızın bu fotografına bayılıyorum

glsah dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuşlarrr

yaseminkale dedi ki...

allahım seni canım ellerine sağlık ya bende yapıcamda şu kağıtlardan sen bana bi kargo yapar mısın
gidipde soramıyorum buralarda mevcutlu diye pasaja koy ben ordan alim canım

neduk dedi ki...

Çok pratik ve güzel olmuş.Elinize sağlık.

Doğa dedi ki...

Çok guzel olmus bunlar.. cok cok guzel hemde.. prensler ayrı guzel.. cerceveler ayrı :)

Doğa dedi ki...

Bende buldum folyoo.. bıraz janjanlı sankı ama :))

Nasıl buyutecegız resımlerımızı :) hanı anlatacaktın ya :)

Fosi dedi ki...

fatma,glsah,yaseminkale,neduk,
çok teşekürler.
yasemincim inş. diyeyim,
ama söz veremiyorum,pek dışarı çıkamıyorum bu aralar,sadece okula gidip bi hayli yorgun dönüyorum,
inş. oraya gidersem alırım,ne renk olsun ve kaç adet istiyorsun yada kaç metre belirtir misin canım

Fosi dedi ki...

sevgili doğa çok teşekkür ederim sanada,
folyo bulmana çok sevindim,
hadi yapalım artık şunu bir an önce ama nasıl anlatsam ki burdan,
ben mail adresini ekledim,sana da bir sohbet davetiyesi attım google talk'tan
görüşelim,karşılıklı adım adım büyütelim resimleri,
hiç olmadı sen beğendiğin resimleri bana atarsın ben büyütür sana atarım,
olur dimi?

ModernAnne.com dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :) bu arada www.ModernAnne.com'a katılımınız için teşekkür ederiz.

ebru dedi ki...

merhaba,
ben de cok begendim cercevenizi ellerinize saglik..acaba bu folyoyu nerelerde bulabilirim...

Fosi dedi ki...

merhaba ebru,
yapışkanlı folyo ile ilgili yadıklarım aşagıdaki link te mevcut,


http://fosii.blogspot.com/2009/10/sticker-malzemesi-yapskanl-folyo.html

yardımcı olacağını sanıyorum,
olmadı görüşelim tekrar,
sevgiler

Adsız dedi ki...

abla ellerine sağlık çooooook süper bişi hayal gücüne hayranım tşk :>

Adsız dedi ki...

Greеtings! I've been reading your website for some time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Austin Tx! Just wanted to mention keep up the excellent job!

My site ... Christmas Hampers